Informacje

Nasze centrum.

Serdecznie witamy na stronie naszego Centrum.
Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Terapia Logopedyczna

Terapia logopedyczna ma na celu poprawę funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się.

Wskazania
• wady wymowy
• dziecięce porażenie mózgowe
• rozszczep wargi i podniebienia
• jąkanie
• niedosłuch
• autyzm
• opóźniony rozwój mowy
• dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia

Komu może pomóc Metoda Tomatisa?
Najczęstsze problemy wśród dzieci to:

  • zaburzenia mowy (jąkanie, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy),
  • zaburzenia głosu (np. chrypki dziecięce będące rezultatem nadużywania głosu przez dziecko),
  • dysleksja.

U osób dorosłych:

  • zaburzenia mowy (jąkanie),
  • zaburzenia głosu spowodowane niewłaściwym używaniem głosu.

Metoda Tomatisa może być również z sukcesem stosowana w przypadku zaburzeń głosu u osób posługujących się profesjonalnie głosem, np. śpiewaków i aktorów.
Inne możliwe sposoby wykorzystania metody:

  • trudności szkolne,
  • zaburzenia koncentracji,
  • autyzm.

Terapia Pedagogiczna
i Psychologiczna

Podczas zajęć prowadzona jest stymulacja rozwoju poznawczego, społecznego, emocjonalno-motywacyjnego i mocnych stron dziecka, a także wyrównywanie deficytów rozwojowych.

Są to oddziaływania, które wspomagają rozwój dziecka niepełnosprawnego, pozwalają na nabycie nowych umiejętności, pomagają w niwelowanie zachowań negatywnych i niepożądanych.

Celem terapii jest wdrożenie dziecka niepełnosprawnego do takich umiejętności, które pomogą mu sprawnie funkcjonować w każdej sytuacji dnia codziennego.

Celem terapii pedagogicznej jest przywrócenie możliwości rozwoju umysłowego do normatywu społecznego, podmiotom z deficytami edukacyjnymi na miarę ich możliwości psychosomatycznych, poprzez:

  • stymulowanie rozwoju dzieci i młodzieżystymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psycho – motorycznych
  • wyrównywanie braków w wiedzy i praktycznych umiejętnościach manualnych,
  • eliminowanie niepowodzeń edukacyjnych poprzez różne techniki
  • eliminowanie niepowodzeń emocjonalno – społecznych i ich konsekwencji.
  • wyrównywanie szans rówieśniczych
  •  

Sensoplastyka ©

Sensoplastyka © to polisensoryczna, mulitkolorowa, wielozapachowa przestrzeń możliwości! To mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw!
Na zajęciach dzieci nauczą się m.in.: kreatywności, samodzielności, współpracy, twórczego myślenia.

Biofeedback EEG

EG Biofeedback jest formą neurorehabilitacji poprawiającą sprawność ośrodkowego układu nerwowego poprzez stymulację czynności bioelektrycznej mózgu. Wykorzystuje efekt biologicznego sprzężenia zwrotnego(ang. biofeedback) do modyfikacji fal mózgowych.Dzięki treningom rozwija się proces świadomego kontrolowania stanów psychicznych i fizjologicznych oraz sprzęgania ich ze sobą. Połączenia neuronalne ulegają reorganizacji, a czynność bioelektryczna wraca do normy.

Rehabilitacja Ruchowa

Rehabilitacja ruchowa dzieci to proces, który zmierza do poprawy kondycji i sprawności fizycznej małego pacjenta. Jej celem głównym jest kompensowanie albo odtworzenie funkcji utraconych lub niewykształconych. Działania dążą do uzyskania optymalnych efektów, czyli maksymalnie możliwej sprawności fizycznej, co przekłada się na jakość życia.

Integracja Sensoryczna

Polega na kształtowaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia poprzez zmysły zewnętrzne (wzrok, słuch, dotyk, smak, węch)oraz płynące z własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne (równowagi i czucia głębokiego). Dzieci uwielbiają tego typu zajecia, gdyż ma charakter wesołej zabawy ruchowej. Podczas tej zabawy dostarczane są dziecku takie bodźce, których najbardziej potrzebuje jego system nerwowy . W trakcie terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności lecz poprawiając integrację sensoryczną wzmacnia procesy nerwowe leżące u podstaw tych umiejętności.

Terapia Ręki

Terapia ręki jest terapią skupiającą się na kończynie górnej. W trakcie terapii wysiłek skupia się na rozwoju motoryki małej, czyli zdolności manualnych dziecka, oraz poprawa ruchów precyzyjnych. Terapia w podejściu całościowym obejmuje ruchomość łopatek i stawów kończyn górnych oraz normalizację napięcia mięśniowego. W zależności od występujących zaburzeń praca opiera się na wzmacnianiu siły mięśniowej kończyn górnych (niezbędnej do podporu), stymulacji czucia powierzchniowego lub głębokiego (dostarczenie bodźców dotykowych), doskonaleniu zdolności chwytu, doskonaleniu kontroli wzrokowo-ruchowej oraz skoordynowaniu pracy oburącz.

Terapia Behawioralna

Metoda ta jest odpowiednia dla osób, które zmagają się z silnym stresem, lękami i kompulsjami. Terapia behawioralna sprawdza się także w walce z depresją i różnego rodzaju zaburzeniami lękowymi.  Jest też elementem terapii różnych uzależnień. Proces w terapii behawioralnej opiera się na czterech krokach:

  • diagnostyka,
  • motywacja,
  • właściwa procedura terapeutyczna,
  • utrwalenie zmian, które są wynikiem leczenia.